Carta de la CUP-Crida Constituent a les entitats i partits sobiranistes

La CUP-Crida Constituent ha transmès avui una carta a les diferents entitats sobiranistes, així com a Junts pel Sí i a ERC i CDC com a principals partits que en formen part, amb l'objectiu d'explicar la proposta llençada el passat diumenge en el Consell Polític i el seu Grup d'Acció Parlamentària.

L'organització de l'esquerra independentista insisteix amb la necessitat que Esquerra Republicana de Catalunya i Convergència Democràtica de Catalunya plantegin una nova candidatura a la Presidència de la Generalitat que reflecteixi el gir de Catalunya a l'esquerra, així com un pla de xoc molt més ambiciós que permeti fer front a l'emergència social, ja que considera que ambdues qüestions són claus per tal de construir la majoria necessària per avançar cap a la independència.

Benvolgudes,

Amb aquesta carta ens adrecem a vosaltres per transmetre-us el sentit de la decisió presa el diumenge dia 3 de gener pel Consell Polític i el Grup d'Acció Parlamentària de la CUP-CC. També us volem expressar la nostra voluntat, si ho considereu oportú, de reunir-nos amb vosaltres per avaluar la situació derivada dels darrers esdeveniments.

Després d'haver posat tots els esforços i anhels en la negociació amb Junts pel Sí amb la voluntat d'arribar a un acord global que permetés donar inici a la legislatura; després d'haver desenvolupat diversos i molt intensos mecanismes de democràcia interna per debatre i eventualment validar les ofertes rebudes per Junts pel Sí; després d'una intensa activitat política amb una àmplia pluralitat d'agents polítics i socials amb qui vam avaluar les propostes que la CUP-CC havíem formulat i les respostes que havíem rebut, vam arribar a la reunió de diumenge amb el difícil compromís d'haver d'avaluar una proposta d'acord molt allunyada de les demandes plantejades durant aquests mesos de negociació.

Els continguts de la proposta aprovada per la CUP-CC el diumenge dia 3 de gener es reafirmen en la posició defensada per l'organització durant aquests mesos. Plantegem, i esperem ser-hi encara a temps, una nova candidatura a la Presidència de la Generalitat que reflecteixi els canvis socials i polítics dels darrers anys a Catalunya i un pla de xoc molt més ambiciós que permeti fer front a l'emergència social amb l'objectiu de construir la majoria necessària per avançar cap a la independència.

La CUP-CC reafirma el seu compromís de lluita i treball cap a la independència, com a pedra angular en la construcció de la República Catalana i un model de societat amb plena justícia social. I continuem fent explícit el nostre compromís per desenvolupar aquesta tasca al costat de totes aquelles persones i organitzacions compromeses per a fer-ho des del diàleg, el respecte i la voluntat de construcció col·lectiva.

Candidatura d'Unitat Popular – Crida Constituent
Dimarts, 5 de gener de 2016